Здоров’язбережувальні технології у дошкільному закладі
Одне з головних завдань дошкільного закладу – така організація освітнього процесу, за якої не лише зберігатиметься високий рівень розумової працездатності вихованців, а й зміцнюватиметься їхнє здоров’я.
У повсякденному житті малят варто використовувати якнайбільше оздоровчих технологій, ажде вони переважно прості у використанні, дають вихованцям велике задоволення, а головне – мають ефективний комплексний вплив на формування їхнього здоров’я. Здоров’язбережувальні технології
можна використовувати у різних організаційних видах роботи, у повсякденні, інтегруючи їх у різні види діяльності дітей. Розглянемо деякі оздоровчі технології.
можна використовувати у різних організаційних видах роботи, у повсякденні, інтегруючи їх у різні види діяльності дітей. Розглянемо деякі оздоровчі технології.
Самомасаж – один із видів
пасивної гімнастики, який підвищує тонус системи м'язів, впливає на
пластичність та хороше скорочення м'язів.
Пальчикова гімнастика – сприяє розвитку мимовільної уваги, пам'яті, формує навички самоконтролю. У малюків зростає впевненість у своїх силах, набуваються нові вміння долати труднощі й невдачі.
Точковий масаж – один з
ефективних методів загартування та психофізичного тренування. Діє на конкретні
точки, розслаблює м'язи та знімає нервово-емоційну напругу. Використовується
для стимуляції захисних сил організму.
Дихальна гімнастика – є
хорошим засобом профілактики та лікування багатьох захворювань, а дихальна
гімнастика з елементом хатха-йоги – це система виховання здорового тіла і
здорової психіки
Оздоровча гімнастика з використанням основних асан хатха-йоги сприяє
зміцненню організму, формує свідоме ставлення до свого здоров'я.
Фітбол-гімнастика – є доцільним засобом для виконання оздоровчої,
корекційної й дидактичної мети. Заняття з м'ячем зміцнюють м'язи спини і
черевного пресу, створюють м'язів корсет, а головне формують навички правильної
постави. Такі заняття проводять як індивідуально, так і з групою дітей.
сучасні методи завдяки яким розвиваються рухливо-пізнавальні здібності дітей :
Арт-терапія – лікування мистецтвом. Відносно новий метод психотерапії,
який досить широко використовується в роботі з дошкільнятами. Запропонуйте
вихованцеві виразити свої емоції, почуття, проблеми за допомогою ліплення,
малювання. Такі заняття допомагають зняти психічне напруження.
Арт-терапія поєднує використання різних видів образотворчості: малюнка, живопису, монотипії, мозаїки, колажу, ліплення тощо. Переваги цього методу – відносна простота в застосуванні, багатство матеріалів, можливість поєднувати його з будь-якими іншими методами,серед яких: музикотерапія, танцювальна терапія, казкотерапія, кольоротерапія, пісочна терапія.
Арт-терапія поєднує використання різних видів образотворчості: малюнка, живопису, монотипії, мозаїки, колажу, ліплення тощо. Переваги цього методу – відносна простота в застосуванні, багатство матеріалів, можливість поєднувати його з будь-якими іншими методами,серед яких: музикотерапія, танцювальна терапія, казкотерапія, кольоротерапія, пісочна терапія.
Переваги арт-терапії:
1. Арт-терапії не має обмежень у
використанні, оскільки не вимагає наявності особливих здібностей до
образотворчої діяльності чи художніх навичок, тож підходить кожному.
2. Як засіб невербального спілкування вона особливо цінна для тих, кому важко передавати свої переживання словами.
3. Арт-терапія як засіб вільного самовираження та самопізнання передбачає атмосферу довіри, високої толерантності, уваги до внутрішнього світу людини.
4. Дає значний позитивний емоційний заряд, формує активну життєву позицію, впевненість у своїх силах.
2. Як засіб невербального спілкування вона особливо цінна для тих, кому важко передавати свої переживання словами.
3. Арт-терапія як засіб вільного самовираження та самопізнання передбачає атмосферу довіри, високої толерантності, уваги до внутрішнього світу людини.
4. Дає значний позитивний емоційний заряд, формує активну життєву позицію, впевненість у своїх силах.
Казкотерапія – метод
корекції психічного та фізичного стану дитини. Головний засіб – уява, вміння
фантазувати.
Музикотерапія - мобілізує
внутрішні механізми саморегуляції
Пісочна терапія Пісок і
вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Пісок «поглинає»
негативну енергію, «очищає» енергетику людини, стабілізує її емоційний стан.
Перші знайомства малюків відбуваються у пісочниці. Заняття та ігри з піском підносять настрій, викликають емоції радості, спонукають до діяльності. У процесі ігор з піском діти стають більш упевненими та здатними долати труднощі: у них розвиваються тактильно-кінестетична чутливість і дрібна моторика рук.
Перші знайомства малюків відбуваються у пісочниці. Заняття та ігри з піском підносять настрій, викликають емоції радості, спонукають до діяльності. У процесі ігор з піском діти стають більш упевненими та здатними долати труднощі: у них розвиваються тактильно-кінестетична чутливість і дрібна моторика рук.
Сміхотерапія. У народі кажуть: «Сміх –
це здоров’я». Справді, він допомагає зняти стрес, підняти настрій, сприяє
виділенню потрібних гормонів, задіює м’язи обличчя та тіла людини.
Наука про сміх – гіотологія- стверджує, що сміх позитивно впливає на фізичний розвиток дітей. Сьогодні сміхотерапія практикується в усьому світі.
Виявляється, сміх буває різним:
веселим і отруйним, радісним і сумним, розумним і недоречним, іронічним і
щирим, цинічним і сором’язливим. І не кожен сміх позитивно впливає на наше
здоро’я. Окрім того, сміх як важливий засіб дихання дає легеням можливість
повністю звільнитися від повітря. Він також знижує частоту ритму серця,
нормалізує артеріальний тиск, сприяє виробленню життєво необхідних гормонів
радості. Реакція імунної системи на сміх прямо протилежна реакції на стрес.
Навіть саме промовляння «хі-хі», «хо-хо», «ха-ха» дає клітинам імунної системи
команду атакувати чужорідні тіла – віруси, злоякісні клітини тощо. Тому сміх
рівнозначний прогулянці по лісу чи кисневому коктейлю.Наука про сміх – гіотологія- стверджує, що сміх позитивно впливає на фізичний розвиток дітей. Сьогодні сміхотерапія практикується в усьому світі.
Використання засобів мультімедіа Засоби мультімедіа –
це усі засоби для запису та відтворювання звуку, фото та відео зображення. Ми з
вами живемо в епоху комп’ютерних технологій і просто повинні користатися цим.
Дихальна гімнастика та фізкультхвилинка.
Оздоровчі хвилинки під час занять повинні комбінувати в собі фізичні
вправи для осанки, вправи для очей, рук, шиї, ніг. Фізичні вправи краще
проводити під музичний супровід. Цей прийом допомагає зняти втомленість,
відновити рівновагу учнів. Такі вправи можна досить успішно надавати проводити
самим учням або поєднувати з елементами ігор.
Фізкультхвилинки.
Мета проведення фізкультурної хвилинки - підвищити або утримати розумову працездатність дітей на уроках, забезпечити короткочасний активний відпочинок для школярів під час занять, коли значну навантаження випробовують органи зору і слуху; м'язи тулуба, особливо спини , що знаходяться в статичному стані; м'язи кисті працюючої руки. Вправи складено так, щоб при їх виконанні були охоплені різні групи м’язів. Вона необхідна для збереження здоров'я учнів, для того, щоб підняти їм настрій, посилити крово- і лімфообмін застійних ділянок в організмі дитини, зняти статичну напругу.
Фізкультхвилинки можуть бути повними й скороченими. Повні фізкультхвилинки складаються з однієї-двох вправ, спрямованих на зняття втоми і напруження певних частин тіла або систем організму. Окремі вправи для рук, для відчуття правильної постави та ін. Можуть виконуватися за партою. Складаючи комплекс вправ, бажано використовувати вправи, які вивчаються на уроках фізичної культури. Це заощадить час, який довелося б витратити для пояснення того або іншого вихідного положення і виконання вправи
Мета проведення фізкультурної хвилинки - підвищити або утримати розумову працездатність дітей на уроках, забезпечити короткочасний активний відпочинок для школярів під час занять, коли значну навантаження випробовують органи зору і слуху; м'язи тулуба, особливо спини , що знаходяться в статичному стані; м'язи кисті працюючої руки. Вправи складено так, щоб при їх виконанні були охоплені різні групи м’язів. Вона необхідна для збереження здоров'я учнів, для того, щоб підняти їм настрій, посилити крово- і лімфообмін застійних ділянок в організмі дитини, зняти статичну напругу.
Фізкультхвилинки можуть бути повними й скороченими. Повні фізкультхвилинки складаються з однієї-двох вправ, спрямованих на зняття втоми і напруження певних частин тіла або систем організму. Окремі вправи для рук, для відчуття правильної постави та ін. Можуть виконуватися за партою. Складаючи комплекс вправ, бажано використовувати вправи, які вивчаються на уроках фізичної культури. Це заощадить час, який довелося б витратити для пояснення того або іншого вихідного положення і виконання вправи
Пальчикова гімнастика.
Ще у II тис. до н.е. китайські мудреці
знали, що існує взаємозв’язок між рухами пальців, кисті та розвитком мислення.
Це підтверджують дослідження фізіологів. У роботах В.М.Бехтерева є висновки про
те, що маніпуляції рук впливають на функціонування центральної нервової
системи, розвиток мовлення. Прості рухи кистей допомагають зняти загальну
напругу, розслаблюють губи, що сприяє покращенню вимови звуків. Народна
мудрість здавна зберігає знання про доцільність використання ігор з пальчиками.
„Пальчикові” ігри являють собою віршовані
рядки, що ілюструються за допомогою ритмічних рухів рук, пальчиків.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар