П’ять основних правил, якими варто керуватися у вихованні дошкільнят
Менше сварити - більше хвалити!
Менше карати - більше любити!
Менше вимог - більше послідовності!
Менше скарг - більше життєлюбства!
Менше погроз - більше радості!
Правила покарання
1. Покарання не повинно шкодити
здоров’ю – ані фізичному, ані психічному. Більше того, покарання має бути
корисним.
2. Якщо є сумніви щодо
покарання, не карайте. Навіть якщо Ви зрозуміли, що занадто м’які, довірливі та
нерішучі. Ніякої «профілактики», ніяких покарань «про всяк випадок».
3. За один раз – одне
покарання. Навіть якщо поганих вчинків скоєно декілька, покарання має бути
тільки одне, за все одразу, а не по одному - за кожен вчинок. «Салат» із
покарань – це «страва» не для дитячої душі. Покарання - не за рахунок любові.
Щоб не сталося! Не залишайте дитину без нагороди і любові, на які вона
заслуговує.
4. Строк давності. Краще не
карати, ніж карати із запізненням.
5. Покарали – пробачили.
Інцидент вичерпано. Сторінку перегорнуто. Про старі гріхи ані слова. Не
заважайте дитині розпочати життя спочатку.
6. Без приниження. Щоб там не
сталося, якою б не була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як
ваша перемога над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що ви
справедливі, дія покарання буде зворотною.
7. Дитина не повинна боятися
покарання, вона має боятися не Вашого гніву, а Вашої гіркоти, Вашого
засмучення.
Коли не можна карати і сварити
П’ять основних правил, якими варто керуватися у вихованні дошкільнят
Правила покарання
3. За один раз – одне покарання. Навіть якщо поганих вчинків скоєно декілька, покарання має бути тільки одне, за все одразу, а не по одному - за кожен вчинок. «Салат» із покарань – це «страва» не для дитячої душі. Покарання - не за рахунок любові. Щоб не сталося! Не залишайте дитину без нагороди і любові, на які вона заслуговує.
Коли не можна карати і сварити
1. якщо дитина хвора;
2. якщо дитина не зовсім
одужала після хвороби;
3. якщо дитина їсть;
4. після сну;
5. перед сном;
6. під час гри;
7. під час виконання завдання;
8. одразу ж після фізичної або
душевної травми (падіння, бійка, погана оцінка) – необхідно перечекати поки
зупиниться гострий біль (але це не означає, що необхідно утішати дитину);
9. якщо дитина не справляється
зі страхом, з лінню, з рухливістю, з роздратованістю, із будь-яким недоліком,
але щиро намагається його подолати;
10. у всіх випадках, коли у
дитини щось не виходить;
11. якщо внутрішні мотиви
вчинків найпростіших або найстрашніших порушень вам не відомі;
12. якщо ви самі в поганому
настрої, якщо втомилися, якщо роздратовані. В цьому стані гнів завжди не
правий.
Коли не потрібно хвалити
1. Похвала має властивість
наркотику: ще й ще! І якщо було багато і стало менше, або взагалі не стало, у
дитини може виникнути стан непотрібності, самотності і, можливо, страждання.
2. Не можна хвалити за те, що
досягнуто не своєю працею (фізичною, розумовою, душевною).
3. Якщо дитина не заслужила, не
долала труднощів – немає за що хвалити.
4. Похвали потребує кожна
дитина, у кожної є своя норма похвали, ця норма завжди змінюється і треба її
знати.
Якщо дитина ослаблена, травмована фізично або душевно, хваліть її кожен
день
Немає коментарів:
Дописати коментар